maart 1994 NZH-lijnen 60 / 61 (Noordwijkerhout - Leiden) zullen per mei 1994 een amputatie ondergaan. Het traject Noordwijkerhout Brink - Langeveld zal in de middaguren niet meer gereden worden, waardoor het Psychiatrisch Centrum Langeveld gedurende die periode onbereikbaar wordt. Ook het stadstraject in Leiden (Station - Meerburg) komt te vervallen. Bovendien wordt in de daluren de frequentie teruggebracht van 30 naar 60 minuten.
april 1994 ROVER organiseert een discussieochtend over de bezuinigingen in de Bollenstreek. Hierbij zijn vertegenwoordigers present van de reizigers, de busmaatschappijen NZH en ZWN, de rijksoverheid, provincie Noord- en Zuidholland en van de gemeenten. Na een ochtendje "zwarte pieten" tussen de verschillende groeperingen zijn de reizigers allerminst gerust op een goede afloop.
mei 1994 ROVER komt met een alternatief voor de opzet van het lijnenenet in de Bollenstreek, waardoor het busvervoer op de trajecten Noordwijk - Sassenheim, Sassenheim - Noordwijkerhout en Noordwijkerhout - Langeveld, in een gewijzigde vorm behouden zou kunnen blijven. Dit plan kan geen genade vinden in de ogen van de NZH.
juni 1994 De nieuwe busdienstregeling is ingegaan. NZH-Lijn 92 is teruggebracht tot een spitsdienst Noordwijk - Sassenheim. De protesten van o.a. de bewonersraad van "Het Langeveld" mochten niet baten: de wijzigingsvoorstellen voor de lijnen 60 en 61 zijn onverkort doorgevoerd.
juli 1994 Bij Rijkswaterstaat in Haarlem vindt een hoorzitting plaats over de bezuinigingen in de Bollenstreek. ROVER vraagt aandacht voor het gebrek aan overheidstoezicht op het openbaar vervoer. De belastingbetaler brengt per jaar 3 miljard gulden op voor rijkssubsidie aan vervoerbedrijven; de overheid dient er dus op toe te zien dat dit geld ten goede komt aan de kwaliteit van het openbaar vervoer.
Bijna alle bezwaarschriften van de gedupeerde reizigers en van ROVER worden afgewezen. De directie van "Het Langeveld" wint zijn bezwaarprocedure tegen het schrappen van de middagritten, maar de NZH weigert deze ritten opnieuw in de dienstregeling op te nemen. "Het Langeveld" improviseert zelf een busdienst. Het juridisch steekspel tussen het ziekenhuis en de NZH duurt daarna nog jaren voort.
juli 1994 De handtekeningen en protestbriefkaarten, verzameld tijdens de "slag om de Bollenstreek" worden aangeboden aan Pex Langenberg, verkeerswethouder van Leiden en voorzitter van de vervoersregio.
maart 1995 In Voorhout wordt door ROVER een discussieavond gehouden over het openbaar vervoer in de regio. De ruim zeventig aanwezigen zijn de opheffingen van vorig jaar nog niet vergeten. De spreker van de NZH heeft geen gemakkelijke avond.